Proč klientovo "LÍBÍ" / "NELÍBÍ" není kritériem copy, které prodává

COPYWRITER-ZAČÁTEČNÍK PÍŠE TAK…

… aby POTĚŠIL své KLIENTY a snáz jim prodal své výstupy. Předpokládá, že pokud se jeho výstupy klientům „líbí“, automaticky fungují v praxi. (Přiznávám, že to byl před 17 lety i můj případ.)

Zato ostřílený vlčák „na lovu“ konverzí píše tak, aby PRODAL ZÁKAZNÍKŮM svých klientů. Na potěšení klienta-zadavatele se přitom nijak zvlášť neohlíží.

Přesto je to přesně tenhle mindset, díky němuž pracuje v jeho nejlepším zájmu.

Klient totiž není cílovka. Proto je jeho „líbí/nelíbí“ pro úspěch komunikace irelevantní.

Znovu: Jsou to zákazníci vašich klientů, pro které píšete. Jejich svět, úhel pohledu, nevědomost, nedůvěra, potřeby, sny, strachy, ambice ať vás při práci vedou – ne klientovy představy o tom, „jak by to mělo být“.

Pokud ale máte štěstí na klienty, kteří tohle chápou, tvoříte neporazitelný tým: Vy jako #copywriter máte schopnosti, expertízu a arzenál prověřených postupů, #klient je zlatý důl na informace, které vám pomůžou dostat se do hlavy, srdcí a peněženek zákazníků (v tomto pořadí).

Osobně to štěstí mám, za což DĚKUJU.

Je-li to ve vašem případě jinak, třeba vám tento text poslouží jako „potrava“ k zamyšlení, podle jakých RELEVANTNÍCH kritérií nechat hodnotit vaši práci.

Pro mě jsou to KONVERZE.

Fajn den!