Proč a jak zapojit zákazníkovu imaginaci

Jeden z nejmocnějších nástrojů, který můžete v prodejním textu použít, není v samotném inzerátu či reklamě. Skrývá se v hlavě zákazníka. Co to je?

Jeho představivost. Když ji pomocí copy správně podnítíte, sám zákazník udělá většinu práce za vás.

Když prodáváte přes text, jste jako scénárista, který píše roli na tělo herci (zákazníkovi), který je zároveň hlavním „producentem“. Vaším cílem je využít všechnu kreativitu a empatii, které máte, a popsat zákazníkovi benefity produktu tak živě, jak to jen jde. Živě znamená: tak, aby zákazník mohl vnitřními smysly vidět, cítit, čichat, slyšet a prožít, co mu produkt přinese.

A hlavně: jak změní jeho život k lepšímu. Chcete, aby se zákazník viděl jako hrdina a hrál hlavní roli ve filmu se šťastným koncem.

TIP: Benefity produktu prodávejte jako krátké scénky nebo obrazy.

Příklady:

„Už cítíte mezi prsty u nohou příjemně teplý písek bílé pláže jen pár kroků z terasy luxusního hotelu?“ (Cestovní kancelář)

„Až poprvé sednete do vašeho nového SUV XYZ, zhluboka se nadechněte… Také milujete tu nezapomenutelnou vůni nového auta?“ (Automobilka)

„Jak se asi bude tvářit šéf, až mu řeknete, že váš web, který jste vytvořili za jediný víkend, vydělá i desetkrát tolik, co práce od devíti do pěti...“ (Webové šablony)

Máte to? Fajn.

Tak si to rovnou otestujte na svém příštím killer copy nebo headlinu.

Vojtěch Untermüller

Jsem copywriter s 16 lety praxe se zkušenostmi (a jizvami) z první linie české reklamy a marketingu. Oceněný v českých i světových soutěžích kreativity. Pomáhám firmám s copywritingem, učím lidi psát na mých workshopech a napsal jsem knihu, která vás naučí copywriting přes víkend.